ziekmeldprotocol

Lees de onderstaande momenten van ziek melden door. Volg het protocol voor jouw specifieke situatie!

Het is doordeweeks (maandag 08:00 tot en met vrijdag 22:30)  kies tussen de optie 1 t/m 5

Optie 1: Het is nu een kantoor dag (maandag t/m vrijdag) tussen 10 uur ‘s ochtends en 5 uur ‘s middags en jouw dienst begint morgen of later.
Volg protocol A onderaan de pagina.

Optie 2: Het is nu tussen 5 uur ‘s middags en half elf ‘s avonds en jouw dienst begint morgen?
Volg protocol A onderaan de pagina.

Optie 3: Het is nu een kantoor dag (maandag t/m vrijdag) tussen half elf ‘s avonds en 8 uur ‘s ochtends en jouw dienst begint voor negen uur ‘s ochtends.
Volg protocol B onderaan de pagina.

Optie 4: het is nu een kantoor dag (maandag t/m vrijdag) na 8 uur ’s ochtends en jou dienst begint vandaag voor half 11 ’s ochtends.
Volg protocol C onderaan de pagina.

Optie 5: het is nu een kantoor dag (maandag t/m vrijdag)  tussen 8 uur ’s ochtends en 10 uur ’s ochtends en jou dienst begint vandaag na half 11 ’s ochtends volg protocol  C onderaan de pagina.

Het is weekend (vrijdag na 22:30, zaterdag, zondag of maandag voor 07:59) kies uit optie 6 t/m 9
Het is weekend. Dus het kantoor is gesloten. We waarderen daarom belletjes tussen 11:30 en 15:30 het meest. Tenzij er écht spoed is natuurlijk.  

Optie 6: Het is nu weekend. Je hebt niet vandaag of morgen een job, maar later deze week. Volg protocol A onderaan de pagina.

Optie 7: Het is nu weekend (zaterdag of zondag) tussen 10 uur ‘s ochtends en 22 uur ‘s avonds en jou dienst begint morgen. Volg protocol A onderaan de pagina.

Optie 8: Het is nu weekend (vrijdag avond na 22:30, zaterdag 10:00 of zondag tussen 22:00 en maandag 07:59 uur. Volg protocol en je dienst begint voor 11:30 uur ’s ochtends volg protocol B onderaan de pagina.

Optie 9: Het is nu weekend ( zaterdag of zondag) na 10:00u ochtends en voor 22:00 uur ‘s avonds en jou dienst begint na 11:30 uur s’ ochtends volg protocol C onderaan de pagina.

Protocollen!

Doe me een lol! volg het protocol!

Protocol A

1. Bel 070-3588889 volg het keuze menu en blijf het net zo lang proberen tot dat je iemand gesproken hebt. (minimaal 3x)

Protocol B

1. Bel naar de opdrachtgever. Het nummer staat in de Shiftmanager app.
Je krijgt de opdrachtgever aan de telefoon. Dit is wat je doet;
– Vertel je naam en dat je van Local Heroes bent.
– Je vertelt dat je om … ( startijd dienst).. moet beginnen (8 uur s’ ochtends bijvoorbeeld)
– Je geeft aan dat je te ziek om te komen werken.
– Vraagt of je de juiste persoon daarvoor aan de telefoon hebt.
– Zo ja, noteer de naam van de gene die je gesproken. Let op van groot belang!
– Zo nee, blijf aan de lijn als je wordt doorverbonden of vraag naar het nummer van wel de juiste en bel die volgende de bovenstaande bullets.

2. Je belt het nummer maar krijgt geen gehoor (minimaal drie keer proberen) probeer dan 1 van je collega’s. De nummers van de collega’s waar je mee zou samen werken, staan in jouw Shiftmanager app. Bel eerst de collega die als shiftleader op dienst staat.
3. Sta je alleen op een dienst? Of kreeg je bij B. 2 niemand te pakken?

4. Plaats een bericht in de whatsapp groep waarbij je vraagt om vervanging. Vermeld hierbij:
– De reden van verzuim
– Start en eindtijd
– Opdrachtgever
– Functie van je dienst.
– De eerste Hero die reageert in whatsapp neemt de dienst van jou over.
– Je belt het nummer van de opdrachtgever om aan te geven dat er vervanging voor jou onderweg is.

5. Als je jou opdrachtgever of een collega hebt gesproken Whatsapp je naar het kantoor nummer 06-24925262. Je geeft aan wat er aan de hand is, of je al vervanging hebt en je geeft de naam door van de contactpersoon waarbij je jezelf hebt ziekgemeld. ( zie 1.1). Heb je niemand gesproken? Volg stap 6!

6. Als je niemand hebt kunnen spreken.
Whatsapp je naar het kantoor nummer 06-24925262. Je geeft aan wat er aan de hand is, of je al vervanging hebt en stuur je een screenshot van je belhistorie waarin je aantoont dat je wel geprobeerd hebt telefonisch contact te krijgen.

7. Je bent nu officieel ziek gemeld. Dank voor het goed doorlopen van alle stappen en een heel spoedig herstel toegewenst!

Protocol C
1. Plaats een bericht in de whatsapp groep waarbij je vraagt om vervanging. Vermeld hierbij:
a. De reden van verzuim
b. Start en eindtijd van je dienst
c. Opdrachtgever waar je zou gaan werken. Eenmalige partij? Vermeld dan ook het adres!
d. Functie van je dienst. Dus
2. Bel 070-3588889 volg het keuze menu en blijf het net zo lang proberen tot dat je iemand gesproken hebt. (minimaal 3x)